فرش مناسب اتاق باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش اتاق خواب از کارخانه فرش کاشان

در پست های قبلی در این وبلاگ درباره فرش مناسب آشپزخانه و فرش مناسب اتاق کودک صحبت کردیم. اگر این مطالب قلبی را مطالعه کرده باشید به خوبی با ویژگی های این دسته از فرش ها آشنا شده اید. در این متن نیز به بررسی ویژگی هایی که یک فرش اتاق خواب باید داشته باشد می پردازیم. اتاق خواب نیز یکی از بخش های مهم هر خانه است. این فضا به گونه ای شخصی بوده و هر کس طبق سیلقه ای که دارد به چیدمان اتاق خواب می پردازد. یکی از قسمت های مهم دکوراسیون نیز فرش محسوب می شود. در خانه های ایرانی استفاده از انواع فرش به عناون کف پوش امری مرسوم است. در اتاق خواب هر فرد با توجه به علایق خود ممکن است از طرحی خاص استفاده کند. اما جدای از طرح، یک فرش خوب باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد تا در این فضا به خوبی جلوه کند. در ادامه متن در این وبلاگ به بررسی ویژگی های یک فرش خوب اتاق خواب می پردازیم و شما را در خرید این فرش به بهترین شکل راهنمایی می کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه شوید. 

فرش اتاق خواب و ویژگی های آن

همان طور که گفته شد استفاده از انواع فرش در دکوراسیون های ایرانی امری عادی است. امروزه بیش تر از فرش های ماشینی کاشان در خانه های ایرانی استفاده می شود. علت این موضوع در درجه اول قیمت ارزن تر این فرش نسبت به فرش دستباف است. در درجه بعدی نیز  فرش ماشینی کاشان کیفیتی عالی و طرح هایی متنوع دارد. این تنوع بالای طرح سبب شده هر سلیقه ای به راحتی فرش مد نظر خود را انتخاب و خرید کند. در خرید یک فرش اتاق خواب باید نکات زیادی را در نظر گرفت. از جمله این نکات می توان به کیفیت فرش، ضحامت فرش، ضخیم یا نازک بودن فرش، قیمت فرش و ... اشاره کرد. در ادامه این ویژگی ها را بیش تر بررسی می کنیم.

شانه و تراکم فرش و تاثیر آن در ضخامت فرش

اولین مورد در خرید یک فرش ماشینی در نظر گرفتن شانه و تراکم مورد نظر است. در فرش ماشینی به تعداد گره های موجود در یک متر از طول یا عرض فرش شانه و تراکم گفته می شود. شانه فرش چیزی مانند رج در فرش دستباف است. با زیاد شدن شانه یا تراکم فرش بافت آن ظریف تر شده و تعداد گره های بافت بیش تر می شود. بنابراین فرش های با تراکم بالا تر ریزبافت تر و زیبا تر دیده می شوند. این ویژگی در زیبایی ظاهری فرش تاثیری بسیار زیادی دارد. در سوی دیگر با زیاد شدن ظرافت بافت از ضخامت آن کاسته می شود. در نتیجه باید گفت اگر به دنبال خرید فرشی هستید که بافتی ضخیم و نرم داشته باشد بهتر است فرش 700 شانه یا فرش 500 شانه کاشان را خرید کنید. در غیر این صورت اگر زیبایی فرش برای شما مهم تر است می توانید فرش های 1000، 1200 یا 1500 شانه کاشان را برای خرید انتخاب کنید. از طرفی نیز باید گفت فرش های ریزبافت تر گرچه زیبا تر هستند اما قیمت بالاتری نیز دارند. 

جنس نخ فرش 

در درجه باید باید به حنس نخ فرش دقت داشته باشید. امروزه فرش های ماشینی کاشان با تنوع بالایی در جنس الیاف بافته می شوند. تفاوت جنس نخ فرش هم در کیفیت فرش و هم در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. در حال حاضر بهترین نوع نخ در فرش ماشینی نخ اکریلیک هیت ست شده است. این نوع الیاف مانند نخ های طبیعی بوده و مقاومت بسیار بالایی دارند. در برخی از محصولات مانند فرش فانتزی و مدرن، فرش فریز، فرش کودک، فرش آشپزخانه یا فرش های سه بعدی بیش تر از الیاف پلی استر استفاده می شود. این نخ ها قیمت بسیار ارزان تری دارند. از طرفی نیز رنگ های فوق العاده زیبا و براقی دارند. به همین دلیل است که در فرش های فانتزی و رنگارنگ از این الیاف استفاده بیش تری می شود. در مورد جنس نخ فرش نیز انتخاب با شما خواهد بود. 

طرح و نقش فرش اتاق خواب 

در حال حاضر فرش ماشینی کاشان با تنوع بی نظیری از طرح و نقش بافته و روانه بازار می شود. به همین دلیل در این زمینه محدودیتی وجود نخواهد داشت. با توجه به این موضوع به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را خرید کنید. در اتاق خواب از طرح های متنوعی می توان استفاده کرد. انواع طرح های سه بعدی و فانتزی یا طرح های اصیل و قشقایی در این زمینه استفاده بالایی دارند. در رنگ بندی فرش نیز باید به روحیه خود توجه کنید. اگر می خواهید فضایی آرام داشته باشید می توانید از رنگ های سرد مانند آبی و سرمه ای استفاده کنید.اما در صورتی که دوست دارید فضای اتاق خواب شما پرانرژی و شاد باشید نیز می توانید از طیف رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید.

خرید فرش اتاق خواب مستقیم از کارخانه فرش کاشان

برای خرید بهترین و باکیفیت ترین فرش اتاق خواب کاشان فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم. در این فروشگاه اینترنتی انواع فرش های ماشینی از فرش کلاسیک و سنتی تا فرش های فانتزی و مدرن به قیمت کارخانه به فروش رسیده است. این ویژگی در کنار ارسال رایگان و ضمانت نامه 5 ساله از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی فرش از این مجموعه است.





:: برچسب‌ها: فرش کاشان, قالی کاشان, خرید فرش, قیمت فرش, فرش اتاق خواب, فرش کلاسیک, کارخانه فرش کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: